Македонија се соочува со образовна криза, а еден од клучните фактори е недостатокот на време поминато во предучилишно образование. Плус, инвестициите во образованието несразмерно се трошат на плати, стои во забелешката на претставничката на УНИЦЕФ во Македонија, Лесли Милер.
Резултатите од ПИСА покажуваат дека учениците кои не посетувале предучилишно образование или кои биле во градинка помалку од една година, обично постигнуваат пониски резултати по читање, математика и природни науки.
„Не е изненадување ако се земе предвид дека само околу 43% од децата на возраст од 3 до 6 години посетуваат градинка, додека процентот на деца Албанци и Роми е уште понизок“, изјави Милер.
Во последните денови, Милер зборуваше на настан посветен на тековната реформа на образованието во земјата.
„Со оглед на слабите резултати од последното ПИСА тестирање, каде што 75% од 15-годишните ученици во земјата имаат ниски резултати по читање, а 66% покажуваат слаби резултати по математика и природни науки, не е новост што земјата се соочува со образовна криза. Овие бројки не се само статистика; тие се итен повик за акција, повик за реализација на правото на децата на квалитетно и инклузивно образование, и за подобрување на образовниот систем за развој на човечкиот капитал и економска конкурентност. За да разбереме како да го решиме овој предизвик, прво треба да разбереме зошто имаме образовна криза“, истакна таа.
TV21